Projeto | Resumo |
2020-1-PT01-KA103-077716 | KA103 – Mobilidade Individual para Aprendizagem |
2019-1-PT01-KA103-060109 | Programa Erasmus+ KA1, as Instituições de Ensino Superior podem proporcionar aos seus Estudantes, Docentes e Pessoal não Docente um período de realização de estudos ou de estágios, missões de ensino ou formação em Estabelecimentos de Ensino Superior ou Empresas do Estrangeiro, em países elegíveis pelo Programa, com uma duração mínima de 2 meses e máxima de um ano, enriquecendo desta forma o leque de formação da sua população académica através do contacto com outras culturas e a aprendizagem de outras técnicas e competências nas áreas de especialização a que se destinam. |
2018-1-PT01-KA103-046767 | |
2017-1-PT01-KA103-035270 | |
2020-1-PT01-KA103-077758 | |
2019-1-PT01-KA103-060334 | |
2018-1-PT01-KA103-046931 | |
2017-1-PT01-KA103-035354 |
ECHE-LP-2020 “ERASMUS CHARTER FOR HIGHER EDUCATION 2021-2027” quality certificate Project: 101012752 — NEW_ERAS_IPVC
Objectives
• Respect in full the principles of non-discrimination, transparency and inclusion set out in the Programme.
• Ensure equal and equitable access and opportunities to current and prospective participants from all backgrounds, paying particular attention to the inclusion of those with fewer opportunities.
• Ensure full automatic recognition of all credits (based on the European Credit Transfer and Accumulation System – ECTS) gained for learning outcomes satisfactorily achieved during a period of study/training abroad, including during blended mobility.
• Charge no fees, in the case of credit mobility, to incoming mobile students for tuition, registration, examinations or access to laboratory and library facilities.
• Ensure the quality of the mobility activities and of the cooperation projects throughout the application and implementation phases.
• Implement the priorities of the Programme
European Solidarity Corps – Quality Label for Volunteering Ref. Nº. 2020-1-PT02-ESC52-007241
A Quality Label is an organisation’s entry ticket to the European Solidarity Corps. It is a prerequisite for organisations to participate in the Corps’ activities lead to a European Solidarity Corps project grant. The European Solidarity Corps brings together young people to build a more inclusive society, supporting vulnerable people and responding to societal challenges. It offers an inspiring and empowering experience for young people who want to help, learn and develop.
Operational Programme Science and Education for Smart Growth – Parceria com Bulgária – Technical University of Varna
The Bulgarian Operational Programme “Science and Education for Smart Growth” (SESG) has two overall goals: strengthening research and innovation and enhancing education and social inclusion at all educational levels.
O Rural 3.0 pretende reunir instituições de ensino superior e parceiros rurais no sentido de trabalharem numa questão comum – o desenvolvimento do conhecimento necessário e as competências necessárias para fazer mudanças nas comunidades rurais.
Parceiros:
O Turismo INCOME visa o desenvolvimento de uma nova abordagem de aprendizagem baseada num processo de aprendizagem cooperativa unindo Instituições de Ensino Superior (IES) e empresas turísticas aplicadas à aprendizagem de competências sociais a incorporar no último ano do curso em Turismo.
Parceiros:
Desenvolvimento de módulos pedagógicos que possam ser integrados em diferentes cursos, nomeadamente em Turismo, Lazer e Cultura (TLC), áreas em que (potenciais) jovens viajantes estão mais inclinados a conhecer as culturas locais. Em segundo lugar, um kit de ferramentas pedagógicas para o corpo docente será desenvolvido, e feita formação. CULTSENSE acabará por contribuir para um melhor relacionamento entre residentes e viajantes, mesmo em lugares sobrelotados.
Parceiros:
The main aim of the project is to develop Bachelor?s degree program in the field of Mechatronics; to improve the mechatronic’s specialists knowledge in Automation sphere, to support the capacity building of higher education institutions and to make contribution for the sustanaibility of Mechatronics. Likewise, the project aims to maintain further cooperation between HEIs of PrCs and Uzbekistan in order to ensure quality of higher education continuously. This project provides great opportunity to involved HEIs to teach their students and train their faculty/staff internationally. Most importantly, an exemplary continuous education program in Mechatronics will be developed in Uzbekistan upon successful completion of the project.
Parceiros
Estabelecer uma network de práticas em instituições de ensino superior, formuladoras de políticas para fortalecer a capacidade organizacional das instituições de ensino superior para impulsionar seu ecossistema empreendedor.
Parceiros:
Contribuir a la adaptación curricular de las Universidades centroamericanas, en relación a las nuevas formas de organización económica vinculadas a la Economía Social y Solidaria y la Economía Colaborativa, con el fin de mejorar las competencias de sus recursos humanos y prepararlos para enfrentar los desafíos de estos nuevos modelos económicos.
Parceiros:
Reforçar e consolidar a base factual dos programas de atividade física para os idosos, acrescentando 3 novas áreas: estudar o impacto e criar novos desportos adaptados e jogos tradicionais para competições/eventos desportivos e recolher novos conhecimentos sobre as atitudes e hábitos das pessoas em relação à saúde, particularmente os relacionados com a atividade física e as dietas pouco saudáveis.
Parceiros:
ARDENT project is targeted to Adult learners in the rural communities (aged 25 and over) of various professional backgrounds possessing some formal education but currently unemployed*. It aims at improving the transfer of competences from HEIs in the sense of lifelong further learning to the Adult communities in Rural areas, to seed in them the basis to become job creators and not job seekers. Through a Community-Based Learning approach to entrepreneurial skills development among adult learners, ARDENT seek to integrate them into a process where they need to generate creative solutions to real-life challenges of rural communities. In this way, the university is able to engage with the society and achieve synergies through lifelong learning in the form of entrepreneurship to promote rural development.
Parceiros: