Projetos KA1

ProjetoResumo
2020-1-PT01-KA103-077716KA103 – Mobilidade Individual para Aprendizagem
2019-1-PT01-KA103-060109Programa Erasmus+ KA1, as Instituições de Ensino Superior podem proporcionar aos seus Estudantes, Docentes e Pessoal não Docente um período de realização de estudos ou de estágios, missões de ensino ou formação em Estabelecimentos de Ensino Superior ou Empresas do Estrangeiro, em países elegíveis pelo Programa, com uma duração mínima de 2 meses e máxima de um ano, enriquecendo desta forma o leque de formação da sua população académica através do contacto com outras culturas e a aprendizagem de outras técnicas e competências nas áreas de especialização a que se destinam.
2018-1-PT01-KA103-046767
2017-1-PT01-KA103-035270
2020-1-PT01-KA103-077758
 2019-1-PT01-KA103-060334
2018-1-PT01-KA103-046931
2017-1-PT01-KA103-035354

ECHE-LP-2020

ECHE-LP-2020 “ERASMUS CHARTER FOR HIGHER EDUCATION 2021-2027” quality certificate  Project: 101012752 — NEW_ERAS_IPVC

Objectives

• Respect in full the principles of non-discrimination, transparency and inclusion set out in the Programme.
• Ensure equal and equitable access and opportunities to current and prospective participants from all backgrounds, paying particular attention to the inclusion of those with fewer opportunities.
• Ensure full automatic recognition of all credits (based on the European Credit Transfer and Accumulation System – ECTS) gained for learning outcomes satisfactorily achieved during a period of study/training abroad, including during blended mobility.
• Charge no fees, in the case of credit mobility, to incoming mobile students for tuition, registration, examinations or access to laboratory and library facilities.
• Ensure the quality of the mobility activities and of the cooperation projects throughout the application and implementation phases.
• Implement the priorities of the Programme

European Solidarity Corps

European Solidarity Corps – Quality Label for Volunteering Ref. Nº. 2020-1-PT02-ESC52-007241

A Quality Label is an organisation’s entry ticket to the European Solidarity Corps. It is a prerequisite for organisations to participate in the Corps’ activities lead to a European Solidarity Corps project grant. The European Solidarity Corps brings together young people to build a more inclusive society, supporting vulnerable people and responding to societal challenges. It offers an inspiring and empowering experience for young people who want to help, learn and develop.

Operational Programme Science and Education for Smart Growth

Operational Programme Science and Education for Smart Growth – Parceria com Bulgária – Technical University of Varna

The Bulgarian Operational Programme “Science and Education for Smart Growth” (SESG) has two overall goals: strengthening research and innovation and enhancing education and social inclusion at all educational levels.

RURASL - Rural 3.0: Service Learning for the Rural Development

O Rural 3.0 pretende reunir instituições de ensino superior e parceiros rurais no sentido de trabalharem numa questão comum – o desenvolvimento do conhecimento necessário e as competências necessárias para fazer mudanças nas comunidades rurais.

Parceiros:

  • PhWien (Pädagogische Hochschule Wien) – Áustria;
  •  FFZG (Faculdade de Ciências Humanas e Sociais da Universidade de Zagreb) – Croácia;
  •  RSM (Erasmus University Rotterdam Rotterdam School of Management) – Holanda;
  • SCE (Strascheg Center for Entrepreneurship GmbH, Munich University for Applied Sciences) – Alemanha;
  • UAM (Universidad Autónoma de Madrid) – Espanha;
  • VMU (Vytautas Magnus University) – Lituânia;
  • AG5 (Local Action Group) – Croácia;
  •  LAG Ammersee (Local Action Group Ammersee) – Alemanha;
  •  LAG Kaunas (Local Action Group Kaunas) – Lituânia;
  •   LAG Galsinma (Local Action Group Galsinma) – Espanha;
  • LAG AJD (Grupo de Ação Local AJDeão) – Portugal;
  • SSA (Stichting Schutsluis Alblasserdam) – Holanda;
  • Plenum (Gesellschaft für ganzheitlich nachhaltige entwicklung gmbh);
  • UniBO (Universidade de Bolonha – Itália;
  • LAG L’Altra Romagna (Grupo de Ação Local L’Altra Romagna).

INCOME - Modelo de aprendizagem inovador de cooperação empresarial-IES para turismo

O Turismo INCOME visa o desenvolvimento de uma nova abordagem de aprendizagem baseada num processo de aprendizagem cooperativa unindo Instituições de Ensino Superior (IES) e empresas turísticas aplicadas à aprendizagem de competências sociais a incorporar no último ano do curso em Turismo.

Parceiros:

  • Ceval
  • CIM Alto MinhoUniversidade de Girona – Espanha
  • Central de Reserves de Montserrat – Espanha
  •  Universidade de Bergamo – Itália
  • Guida Viaggi – Itália
  • Malta University Consulting – Malta
  • Malta Business Bureau – Malta
  • University of Split Faculty of Economics, Business and Tourism – Croácia
  • DHBW Baden-Wuerttemberg Cooperative State University – Alemanha
  • ATLAS – Association for Tourism and Leisure Education and Research
  • PPLL Consulting – Portugal

CULTSENSE

Desenvolvimento de módulos pedagógicos que possam ser integrados em diferentes cursos, nomeadamente em Turismo, Lazer e Cultura (TLC), áreas em que (potenciais) jovens viajantes estão mais inclinados a conhecer as culturas locais. Em segundo lugar, um kit de ferramentas pedagógicas para o corpo docente será desenvolvido, e feita formação. CULTSENSE acabará por contribuir para um melhor relacionamento entre residentes e viajantes, mesmo em lugares sobrelotados.

Parceiros:

  • Universidade de Girona
  • Rotterdam School of Management, Erasmus University
  • Novia University of Applied Sciences
  • Universitatea Lucian Blaga din Sibiu

MechaUz - Modernization of Mechatronics and Robotics for Bachelor degree in Uzbekistan through Innovative Ideas and Digital Technology

The main aim of the project is to develop Bachelor?s degree program in the field of Mechatronics; to improve the mechatronic’s specialists knowledge in Automation sphere, to support the capacity building of higher education institutions and to make contribution for the sustanaibility of Mechatronics. Likewise, the project aims to maintain further cooperation between HEIs of PrCs and Uzbekistan in order to ensure quality of higher education continuously. This project provides great opportunity to involved HEIs to teach their students and train their faculty/staff internationally. Most importantly, an exemplary continuous education program in Mechatronics will be developed in Uzbekistan upon successful completion of the project.

Parceiros

  • International Helenic University – Grécia
  • South-East European Research Centre – Grécia
  • Vilnius Gediminas Technical University – Lithuania
  • Liepaja University – Letonia
  • Vidzemes Augstskola – University of Applied Sciences– Letonia
  • Andijan Machine Building Institute – Uzbequistão
  • Turin Polytechnic University in Tashkent – Uzbequistão
  • Ferghana polytechnic institute – Uzbequistão
  • Tashkent University of Information Technologies – Uzbequistão
  • Karshi Engineering-Economics Institute – Uzbequistão
  • Tashkent State Technical University – Uzbequistão
  • Ministry of Higher and Secondary Special Education of Uzbekistan – Uzbequistão
  • JV GM Powertrain Uzbekistan – Uzbequistão
  • State Inspection for Supervision of Quality in Education Uzbekistan – Uzbequistão

Beyond Scale

Estabelecer uma network de práticas em instituições de ensino superior, formuladoras de políticas para fortalecer a capacidade organizacional das instituições de ensino superior para impulsionar seu ecossistema empreendedor.

Parceiros:

  • WPZ Research – Áustria
  • University of Twente, Center for Higher Education Policy Studies
  • University of Ruse “Angel Kanchev
  • FH Campus Wien – Áustria
  • Cork Institute of Technology (CIT) – Ireland
  • Dublin City University (DCU) – Ireland
  • NHL Stenden Hogeschool The Netherlands
  • Universidade NOVA de Lisboa – Portugal
  • Universität Innsbruck – Áustria

INICIA - Especialización en Gestión de Iniciativas Económicas Colaborativas y Economía Social en Centroamérica

Contribuir a la adaptación curricular de las Universidades centroamericanas, en relación a las nuevas formas de organización económica vinculadas a la Economía Social y Solidaria y la Economía Colaborativa, con el fin de mejorar las competencias de sus recursos humanos y prepararlos para enfrentar los desafíos de estos nuevos modelos económicos.

Parceiros:

  • ESCP Business School – França
  • Universidade Complutense de Madrid
  • DINÂMIA’CET-IUL | Socioeconomic and Territorial Studies – França
  • Universidad Tecnológica Centroamericana (UNITEC)
  • Universidade do Porto
  • Universidad Católica Santa María La Antigua
  • Universidad Americana
  • Universidad Nacional Autónoma De Nicaragua
  • Universidad Centroamericana José Simenón Cañas
  • Universidad De El Salvador
  • Universidad Rafael Landívar
  • Universidad Técnica Nacional
  • Universidad Del Valle De Guatemala
  • Consejo Superior Universitario Centroamericano

In Common Sports +

Reforçar e consolidar a base factual dos programas de atividade física para os idosos, acrescentando 3 novas áreas: estudar o impacto e criar novos desportos adaptados e jogos tradicionais para competições/eventos desportivos e recolher novos conhecimentos sobre as atitudes e hábitos das pessoas em relação à saúde, particularmente os relacionados com a atividade física e as dietas pouco saudáveis.

Parceiros:

  • Município De Vila Nova De  Cerveira
  • Comune Di Cesena – Itália
  • Obshtina Aksakovo – Bulgária
  • Zoldpont Egyesulet Es Szerkesztoseg – Hungria
  • Universidad De Vigo – Espanha
  • Public Institute For Sport Nova Gorica – Eslovénia

ARDENT - Advancing Rural Development through Entrepreneurship Education for Adults

ARDENT project is targeted to Adult learners in the rural communities (aged 25 and over) of various professional backgrounds possessing some formal education but currently unemployed*. It aims at improving the transfer of competences from HEIs in the sense of lifelong further learning to the Adult communities in Rural areas, to seed in them the basis to become job creators and not job seekers. Through a Community-Based Learning approach to entrepreneurial skills development among adult learners, ARDENT seek to integrate them into a process where they need to generate creative solutions to real-life challenges of rural communities. In this way, the university is able to engage with the society and achieve synergies through lifelong learning in the form of entrepreneurship to promote rural development.

Parceiros:

  • Fachhochschule Munster – Alemanha
  • Sveuciliste Josipa Jurja Strossmayera U Osijeku – Croácia
  • Uniwersytet Ekonomiczny W Krakowie – Polónia
  • Univations Gmbh – Alemanha
  • University Industry Innovation Network Bv – Holanda;
Atualizado em 11/02/2021